Klachtenregeling

DTenV staat voor een transparante en humane werkwijze, met respect voor de vreemdeling. Wanneer er toch klachten zijn, dan horen wij dat graag. 

Hoe geeft u een klacht door?

Bespreek uw klacht eerst met de medewerker van DTenV met wie u te maken hebt. Misschien kan die u direct helpen. Helpt dat niet? U kunt uw klacht ook schrijven in een brief of e-mail. Stuur uw brief naar dit adres:

Dienst Terugkeer en Vertrek
Postbus 164
2501 CD Den Haag

Of e-mail naar: info@dtv.minvenj.nl

Waar moet uw klacht aan voldoen?

Een klacht dient te voldoen aan de volgende vier criteria:

  1. De naam en het adres van de indiener van de klacht;
  2. De dagtekening (datum); 
  3. Een omschrijving van de gedraging waartegen de klacht is gericht;
  4. Een ondertekening door of namens de klager.

Als u namens iemand anders een klacht indient, zorg er dan voor dat u gemachtigd bent om dit te doen en stuur de machtiging mee met uw klacht. 

Behandeling van de klacht

De behandeling van uw klacht bestaat uit de volgende stappen:

  1. DTenV registreert uw klacht. Hoort uw klacht niet bij DTenV? Dan sturen we uw klacht door naar de juiste organisatie. U krijgt bericht waarin staat naar welke organisatie we uw klacht hebben doorgestuurd.
  2. U krijgt een ontvangstbevestiging.
  3. DTenV kijkt waar uw klacht over gaat en of uw klacht compleet is. Als er meer informatie nodig is, dan nemen wij contact met u op.
  4. Binnen 6 weken krijgt u antwoord op uw klacht. 

Wanneer krijgt u antwoord op uw klacht?

Meestal krijgt u binnen 6 weken een antwoord op uw klacht. Soms is er meer tijd nodig voor een antwoord. Dan duurt het maximaal 10 weken voordat u antwoord krijgt.

Wat kunt u doen als u nog niet tevreden bent?

Bent u niet tevreden met het antwoord van DTenV op uw klacht? Dan kunt u het volgende doen: